Saturday, October 9, 2010

Viva Espana!

Spain Home World Cup 2010

Tahun Masuk Wardrob: 2010

Saiz: S

Alkisah...

Sepanyol mula melakar sejarah apabila menjadi juara Eropah dua tahun yang lepas. Prospek untuk menjadi juara dunia pada tahun kelihatan begitu mengiurkan. Betapa saya sukakan pasukan yang mempunyai potensi untuk menang. Dengan hantaran-hantaran yang kemas dikemudi oleh Xavi dan Iniesta dan mesin gol David Villa, tidak hairanlah Sepanyol menjadi pilihan saya untuk menjadi juara. Apatah lagi kebanyakan pemain-pemainnya adalah berasal daripada kelab Catalan kesayangan saya, Bercelona.

Gerard Pique, Xavi, Iniesta dan yang terbaru David Villa telah berjaya membawa Sepanyol menjulang Piala Dunia buat kali pertama. Perlawanan akhir yang agak membosankan, terima kasih kepada corak anti-bolasepak Belanda, tetapi semua itu tidak menghalang satu bintang daripada terlakar di atas jersi kebanggaan Sepanyol sebaik sahaja pengadil meniup wisel penamat.

Saya cuba mendapatkan jersi 'home' pasukan ini sebaik pusingan kalah mati bermula. Sayangnya, saiz yang sepadan dengan tubuh kecil saya sudah kehabisan stok. Akhirnya, saya memilih jersi 'away' dengan mengabadikan nama salah seorang daripada penjaring terbanyak kejohanan tersebut pada jersi itu, David Villa. Saya tidak berputus asa kerana saya menanti jersi 'home' dengan satu bintang bersulam di atas lencana pasukan itu nanti.

Klik di sini untuk gambar-gambar lain jersi ini.



No comments:

Post a Comment