Sunday, December 12, 2010

Saya dan Isteri-Isteri: Isteri #3

Isteri #3

Sebab jatuh cinta? Dia membayangi Isteri #1


Alkisah...
Pada tahun 1999, Bayern Munich dan MUFC telah bertembung di dalam suatu pertemuan epik final Juara-Juara Eropah yang mana dimenangi oleh MUFC pada saat-saat akhir. Pada waktu itu, nama-nama seperti Oliver Kahn, Bixente Lizarazu dan Elber menjadi bintang kelab gergasi dari Jerman ini. Pertembungan kedua-dua pasukan amat sengit sehingga membuatkan saya tidak senang duduk sewaktu menonton perlawanan akhir ini. Pada saat itu, saya menyedari bahawa pasukan ini bakal memberi saingan kepada MUFC yang sudah pun menjadi Isteri # 1 pada ketika itu.
Bagaimanapun, hati tidak terpikat untuk melamar sehinggalah pada tahun 2010. Sekali lagi, kedua-dua pasukan itu bertempur. Kali ini lebih awal dan kali ini Bayern Munich berjaya membayangi MUFC dengan corak permainan total football yang menarik. Nama-nama seperti Arjen Robben, Schweinsteiger dan Ribery dinobat sebagai wira yang melakar revolusi bolasepak Jerman yang sebelum ini dianggap bosan dengan corak permainan steriotaip.
Maka, apabila saya melalui kedai jersi bolasepak, saya terus merembat sehelai jersi pasukan ini biarpun Inter Milan yang dianggap sebagai pilihan akhirnya menjuarai Juara-Juara Eropah pada tahun tersebut. Tiada penyesalan di dalam diri saya kerana saya tahu inilah pasukan inilah yang dapat mengawal dominasi pasukan-pasukan lain tanpa terlalu mendedahkan diri di dalam mengejar populariti.

No comments:

Post a Comment